Propagační kampaň: Online veletrh kariéra+ 2021

17.07.2022

Veletrh pracovních příležitostí kariéra+ 2021 byl úplně jiný. Proč? Vlivem celosvětové pandemie nemoci covid-19 se zrušili na dlouhou dobu všechny hromadné akce - a náš veletrh překvapivě nedostal výjimku. 

My jsme se však nechtěli vzdát. Objevili jsme jedno unikátní 3D řešení a ve spolupráci s firmou Confer-o-matic uspořádali první pracovní veletrh ve virtuálním prostředí v České republice.



Byl jsem nadšený, že se nám podařilo najít v nepříznivé době alternativu, díky které jsme dokázali na jednom místě propojit zaměstnavatele se studenty a absovlenty naší školy. Jenže, oproti minulému roku to byla zcela jiná „disciplína“. 

V roce 2020, při klasickém ročníku veletrhu, proběhla akce v aule univerzity. Studenti měli tento den rektorské volno, tudíž jím kromě návštěvy hospody nic nebránilo přijít osobně a užít si jedinečnou atmosféru kariéry+. 

I tehdy jsme studenty i absolventy všude možně informovali o plánované akci. Propagace probíhala na internetu, v kampuse i na fakultách, takže jsme slušný propagační arsenál. Zájemci měli rozhodně „zametenější“ cestu na akci. 



Možná si říkáte: „No jo, ale vždyť jste to plánovali v onlinu. To jim dáte jenom odkaz, oni na to kliknout a není co řešit. To musela být hračka!“ Neříkejte hop... Až taková hračka to nebyla. Musíte si představit dobu, v jaké jsme se nacházeli.

Pandemická situace probíhala už nějaký ten pátek a veškerá výuka, komunikace, služby se přesunuly na internet. V době, kdy jsme vytvářeli reklamní kampaň se už běžně objevovaly ohlasy, že jsou lidé z onlinu otrávení a těší se, až to celé skončí. 

Tvořit propagaci v tomhle všeobecně negativním rozpoložení byla výzva a měl jsem obavu, kolik lidí bude mít zájem se připojit. Výhodou i nevýhodou pro mě byla unikátní platforma, kterou zvládli naprogramovat kluci z firmy Confer-o-Maticu během lockdownu.

Když jsem ji viděl poprvé a vyzkoušel si, jak to funguje, byl jsem nadšený! Nešlo o pouhé „online cally“. Mohl jsem si vybrat svého avatar a svobodně se pohybovat v 3D univerzitní aule - připravili ji opravdu věrohodně. Pokud jsem si chtěl s někým promluvit, stačilo společně zajít do chat zóny nebo na stánek. Žádné složité nastavování - vše jelo automaticky.

A velkou výhodou. „konferáku“, jak jsem mu začal říkat, bylo, že umožňoval kromě klasické chůze a běhu také lítání. Bomba!



Jenže na prostředí se makalo do poslední chvíle, což neumožnilo vytvoření kvalitního promo videa založeného na unikátním prostředí. Nechcete přece studentům ukazovat polotovar. Rozdíl mezi první a poslední verzí byl opravdu výrazný. 

Proto jsem se rozhodl, že originální platformu dáme v hlavním videu trochu do pozadí a kampaň opřeme o studenta, jeho život na kolejích a jeho vztah k budíku, který si nastaví na veletrh. 

Vstávání je pro každého studenta náročná disciplína a budík je jednoduchý, ale zábávný symbol času, a proto jsem věřil, že využití budík vyvolá kýžený zájem a koncept videa vykoušlí úsměv na rtech.

Nutno dodat, že s blížícím se termínem akce jsme do propagace zařadili i video z finálního prostředí, které jsem spíchnul narychlo v Canvě, abychom ukázali ještě víc. Kvalita nebyla oslnivá, ale virtuální aula byla natolik jedinečná, že video fungovalo. V následujícím videu se můžete podívat, jak to vypadalo během veletrhu.



Jaká byla konečná čísla? Velmi dobrá! Na klasický offline veletrh dojde zhruba 2 až 3 tisíce lidí, aby se potkali přes 100 zaměstnavatelů. Výsledek 1 827 návštěvníků a 55 zaměstnavatelů je tedy vynikající. Tak uvidíme, jestli si to příští rok zopakujeme, anebo se vrátíme k starému dobrému offlinu.